התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

מכינה אקדמית

בר אולחוב

מכינה קדם-אקדמית היא תוכנית שמציעה לימודי השלמה לתעודת הבגרות, שיפור ציוני הבגרות ולימודים ייעודים למבקשים להתקבל לחוגים במוסדות להשכלה גבוהה. המכינות פועלות בתוך האוניברסיטאות ובחלק מהמכללות, ובסיום הלימודים במכינה תוכלו להמשיך ללימודי תואר באותו מוסד. הלימודים במכינה הם במקצועות החובה: אנגלית, מתמטיקה, הבעה, לשון, ספרות, אזרחות, תנ”ך ומקצועות הרחבה כגון פיזיקה, מחשבים, ביולוגיה, כימיה, אומנות, גאוגרפיה, ערבית ועוד. בחלק מהמקצועות תוכלו להיבחן ברמות קושי שונות. למשל, אפשר להיבחן במתמטיקה ברמה של 3 יחידות לימוד, 4 יחידות לימוד ו-5 יחידות לימוד.

הלימודים במכינות מתאימים מאוד לתלמידים שלא למדו בתיכונים רגילים, ובחלק מהמוסדות המכינות מכוונות לבוגרי החינוך החרדי.

מכינות שמותאמות ליוצאי החברה החרדית ומספרי הטלפון לבירורים בנושא:

  • האוניברסיטה העברית בירושלים: 02-5881019
  • מכללת הדסה: 02-5310740 | *2292
  • אוניברסיטת בר-אילן: 03-5317000
  • אוניברסיטת ת”א: 03-6405550
  • הטכניון: 04-8295555
  • מכללת ספיר: 077-9802802
  • מכללת רופין: 1-800-800-830
  • מכללת עזריאלי: 02-6588087
  • מכללת עמק יזרעאל: 1-800-30-3000
  • מכללת תל חי: 04-8181855
  • הקריה האקדמית אונו: 03-5311888
  • אוניברסיטת חיפה: 04-824-0111

המרכז האקדמי לב הוא מוסד ללימודים גבוהים שמפעיל גם מכינה קדם אקדמית. רוב הלומדים במכון לב מגיעים מרקע חרדי.

לרשימת כל המכינות הקדם אקדמיות לחצו כאן.

 

תנאי הקבלה למכינה קדם אקדמית

יש שני סוגים של מכינות, מכינה להשלמת בגרויות או שיפור בגרויות, ומכינות ייעודיות שמציעות לימודים ממוקדים לקראת קבלה לחוג ספציפי. כדאי לברר עם מזכירות המוסד שבו אתם רוצים ללמוד מה הם תנאי הקבלה למכינה, כיוון שהתנאים מתעדכנים מעת לעת.

על פי רוב, כדי להתקבל למכינה תצטרכו לעבור מבחן מיון, להיבחן בבחינה הפסיכומטרית או במבחן מימ”ד. מבחן מימ”ד דומה לבחינה הפסיכומטרית והוא תקף עבור כל המכללות האקדמיות. אם אינכם עומדים בתנאי הקבלה למכינה תוכלו להירשם לקדם מכינה.

קדם מכינה

קדם מכינה הוא מסלול הכנה למכינה אקדמית. הלימודים בקדם מכינה מותאמים לבוגרי החינוך החרדי, וכוללים לימודי בסיס במקצועות: מתמטיקה, אנגלית והבנת הנקרא. הלימודים בקדם מכינה מתחילים בדרך כלל כשלושה חודשים לפני פתיחת המכינה. אין תנאי קבלה. במהלך הלימודים יהיה עליכם להגיש מטלות, ובסיום תיבחנו במקצועות שלמדתם. בנוסף, תיבחנו במבחן מימ”ד.

אם תצליחו במבחנים האלה תוכלו להמשיך את הלימודים במכינה.

לא כל מוסד אקדמי מציע מסלול של קדם מכינה. אנחנו גאים לספר שבזכות הפעילות של “יוצאים לשינוי” ארבעה מוסדות מובילים פתחו מסלולים שמיועדים לבוגרי החינוך החרדי, שלא זכו ללמוד לימודי ליבה.

לפרטים וליצירת קשר:

קדם מכינה במכללה האקדמית ספיר. טלפון: 077-9802802. דוא”ל: info@sapir.ac.il

קדם מכינה באוניברסיטת בר אילן. טלפון: 03-5354079. דוא”ל: Mechina.kda@biu.ac.il

קדם מכינה במכללה האקדמית הדסה. טלפון: 02-6291912

קדם מכינה באוניברסיטה העברית: טלפון: 02-5881019.  דוא”ל:prep@savion.huji.ac.il

 

חשוב לדעת: אומנם תנאי הקבלה ללימודים במכינה הקדם אקדמית אינם “בשמיים”, אך הלימודים עצמם אינטנסיביים מאוד ורמתם גבוהה. בפרט במכינות שנועדו להכשרת מועמדים לחוגים מתחום ההנדסה והמחשבים. הביאו זאת בחשבון. בדקו עם עצמכם, האם בתקופה הקרובה יהיה באפשרותכם להקדיש זמן, והרבה ממנו, ללימודים? אם לא, תכננו פעולות שיאפשרו לכם להשקיע בלימודים.

 

מלגות ללימודים במכינה

ראשית, בררו במוסד הלימודים על מלגות שמתאימות לכם לפי מצבכם האישי.

אם אתם חיילים משוחררים, תוכלו לקבל מימון חלקי או מלא של הלימודים. לפרטים קראו כאן. אם הוכרתם כחיילים בודדים תוכלו לבקש גם מלגת קיום.

אפשר גם לבקש מלגת משרד החינוך בהסתמך על המצב הסוציואקונומי של המשפחה, או אם אין לכם קשר עם המשפחה. באתר לימודים בישראל תוכלו לקרוא על שלל המלגות למכינות.

אם אתם מתכוונים ללמוד מקצוע מתחום ההנדסה או המדעים, תוכלו להשתלב בתוכנית “הישגים להייטק”. התוכנית מיועדת למי שלא עומד בתנאי הקבלה ללימודים אקדמיים, ומתקשה לעמוד בנטל הכלכלי של הלימודים. המשתתפים בתוכנית מקבלים סיוע במימון שכר הלימוד, מלגות קיום וליווי אקדמי ואישי. במהלך הלימודים ייערכו סדנאות ומפגשים שיכינו אתכם להשתלבות עתידית בשוק העבודה. המשתתפים בתוכנית מחויבים בשעות התנדבות ותרומה לקהילה. התוכנית מופעלת באוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון ובטכניון. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.

אופציה נוספת לתוכנית מעטפת ללימודים, למלגות ולליווי מחכה לכם באוניברסיטת תל אביב. תוכנית “מובילים” מיועדת לבוגרי הקהילה החרדית, ובמסגרתה נהנים המשתתפים מתנאי קבלה מקלים, מלגות, ליווי רגשי ושיעורי עזר במחיר מסובסד. לפרטים נוספים ראו כאן או פנו לגליה גבעולי, האחראית על תוכנית “מובילים”. הדוא”ל של גליה: galiagin@tauex.tau.ac.il. הטלפון של גליה: 052-2421205

 

בנושא מימון לימודים למכינה קדם אקדמית, ובכל נושא אחר שקשור ללימודים – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לייעץ ולסייע.

 

מסלולי הלימוד במכינה הקדם אקדמית

תוכנית לימודים חד שלבית

התוכנית מיועדת לתלמידים עם תעודת בגרות מלאה, או כמעט מלאה, שרוצים לשפר ציונים או להשלים את תעודת הבגרות. משך הלימודים: סמסטר אחד (כארבעה חודשים) להשלמה או לשיפור מקצוע אחד, ושני סמסטרים למעוניינים להשלים או לשפר ציונים ביותר ממקצוע אחד.

תוכנית לימודים דו שלבית

התוכנית מיועדת לחסרי תעודת בגרות או שתעודת הבגרות שלהם כוללת מספר מועט של יחידות לימוד. המספר המדויק משתנה ממכינה למכינה. התוכנית אורכת כשנתיים, בכל שנה לומדים במשך שני סמסטרים. חשוב לדעת שמשך זמן הלימודים אינו קבוע ותלוי בכמות יחידות הבגרות שעליכם להשלים.

תוכנית לימודים ייעודית

בתוכנית זו מכשירים את התלמידים לקראת לימודים אקדמיים ספציפיים. כל מסלול של מכינה ייעודית מכוון לתחום הלימוד שאליו התלמידים מבקשים להתקבל ללימודים לתואר ראשון. אם תעברו את המבחנים בסיום התוכנית תוכלו להתקבל לחוג גם אם ציוני הבגרות והסכם שלכם נמוכים מתנאי הסף לקבלה.

חשוב לדעת: הלימודים בתוכנית זו מוכרים במוסד הספציפי שבו אתם לומדים ואינם מוכרים בהכרח עבור קבלה ללימודים במוסד אקדמי אחר. בשיחת הבירור שלכם עם מזכירות המוסד שאלו האם הלימודים במכינה הייעודית מוכרים במוסדות אחרים, ואם כן, אילו מוסדות מכירים בהם.

משך זמן הלימודים במכינה ייעודית: שני סמסטרים, כ-9 חודשים.

 

עלויות והליך הקבלה למכינה

דמי הרישום למכינה עומדים כיום על 450 ₪, אך הסכום מתעדכן מעת לעת. דמי הרישום לא יוחזרו גם אם החלטתם לא ללמוד בסופו של דבר. עלות הלימודים שונה ממוסד למוסד ומתוכנית לתוכנית. לאחר תשלום דמי הרישום תוזמנו לבחינת מיון בשפה העברית, בחינה לסיווג רמה בשפה האנגלית ובחלק מהמוסדות תתבקשו גם להגיע לריאיון אישי. בתום התהליך תקבלו אישור קבלה למכינה, שובר תשלום עבור שירותים נלווים (אבטחה, ביטוח וכו’), טופס הוראת קבע ושטר חוב שאותם יש להחתים בבנק ולשלוח למוסד הלימודים לפני תחילת הלימודים, כדי להבטיח את מקומכם.

 

בהצלחה!

 

חסר לכם מידע? רוצים הכוונה פרטנית? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה! מוזמנות ומוזמנים לפנות אלינו כאן

למעבר לפורטל הזכויות של יוצאי החברה החרדית באקדמיה הקליקו כאן

 

לימודים באקדמיה
06/03/0203
דילוג לתוכן