התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

ללמוד בלי תעודת בגרות

בר אולחוב

כן, זה אפשרי!

אומנם תעודת בגרות מלאה פותחת דלתות לאקדמיה, אך היא אינה המפתח היחיד לעולם זה. יש כמה אופציות ללימודים גבוהים ללא תעודת בגרות.

לפניכם מגוון אפשרויות מעניינות ללימודים בשלל תחומים, ללא צורך בהשלמת בגרויות.

 

תוכנית יסודות

תוכנית באוניברסיטה העברית עבור יוצאות ויוצאי החינוך החרדי שאינם עומדים בתנאי הסף ללימודים גבוהים, בעלת מסלול קדם מכינה ומסלול מכינה. בתוכנית ישנה שימת דגש על השלמת פערים ומעטפת הכוללת בתוכה פטור משכר לימוד, מגורים במעונות, שיעורי תגבור, ציוד נלווה ועוד. לפרטים נוספים לחצו כאן

האוניברסיטה הפתוחה 

האוניברסיטה הפתוחה אינה מעמידה כל תנאי לקבלה ללימודים לתואר ראשון. כל אחד יכול להתחיל ללמוד קורסים ברמת פתיחה וברמה רגילה. כשתגיעו לקורסים המתקדמים תצטרכו להוכיח רמת ידע משביעת רצון בשפה האנגלית. על חובת לימודי אנגלית בתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה קראו כאן.

על שיטת הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה וטיפים ללמידה בכתבה הזאת.

 

30+

אם עברתם את גיל 30 ואין לכם תעודת בגרות, תוכלו להתקבל למוסד הלימודים לאחר מסלול לימודים במכינה מתאימה. בררו במוסד הלימוד שבו אתם מבקשים ללמוד אם קיים מסלול ייעודי לבני 30 פלוס.

על לימודים במכינה לאנשים מתחת לגיל 30 הרחבנו כאן.

 

תרומה ניכרת לחברה

בחלק ממוסדות הלימוד תוכלו להתקבל אם תוכיחו שתרמתם תרומה ניכרת לחברה. קבלתכם ללימודים במסלול זה תלויה כמובן בשיקול הדעת של מוסד הלימודים. אם אתם חושבים שהרזומה שלכם מרשים במיוחד ואפשר להכתירו כבעל תרומה ניכרת לחברה, בררו במזכירות מוסד הלימוד על האפשרות להתקבל ללימודים על סמך הפעילות החברתית שלכם. במקרה שתתקבלו ייתכן שתתבקשו להשלים לימודים במכינה ייעודית.

 

מבחן התאמה

יש מוסדות לימוד, הטכניון למשל, שפותחים את שעריהם לאנשים שרכשו בעצמם ידע בתחום ספציפי. אנשים אלו יכולים להתקבל ללימודים גם אם אין להם תעודת בגרות ולאחר מבחן התאמה שיבדוק את רמת הידע שלהם ואת כישוריהם. האפשרות הזאת נדירה אבל קיימת. אם רכשתם ידע באופן עצמאי ולדעתכם הידע שלכם מספיק כדי להתקבל ללימודים גבוהים, בררו במוסד הלימוד על האופציה להתקבל לאחר מבחן התאמה.

 

לימודים לתעודת הנדסאי

במקצועות רבים מתחומי התעשייה, הניהול, התוכנה, בניין, חשמל, מים, עיצוב פנים ועוד אין צורך בלימודים לתואר כדי להתקבל לעבודה טובה. מקצועות אלו נלמדים במכללות במסגרת זמן מצומצמת יותר מלימודים לתואר ולאחר סיום מוצלח שלהם, כולל הגשת כל המטלות, תקבלו תעודת הנדסאי ממשרד התמ”ת.

אומנם אין צורך בתעודת בגרות מלאה כדי להתקבל ללימודים לתעודת הנדסאי אך תצטרכו להשלים בגרויות בכמה מקצועות: מתמטיקה (2 יח”ל לפחות), אנגלית (2 יח”ל לפחות) והבעה (יח”ל אחת לפחות).

את לימודי הבגרות הללו אפשר להשלים במכינה ייעודית במוסד הלימודים.

לאחר שתהיה לכם תעודת הנדסאי תוכלו להתקדם ללימודים לתעודת מהנדס.

לימודים לתעודת הנדסאי אורכים בדרך כלל שנתיים.

השלמה מתעודת הנדסאי לתעודת מהנדס: 3 שנים.

אם מסלול זה מעניין אתכם, צרו קשר עם זרוע העבודה במכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה”ט). תוכלו לברר על המכללות שבהן לומדים את התחום שמעניין אתכם ולקבל מידע על מסלולי הלימוד ועל מלגות.

עוד על לימודים לתעודת הנדסאי לחצו כאן.

 

למעבר לפורטל הזכויות של יוצאי החברה החרדית באקדמיה הקליקו כאן

רוצה עוד מידע?
לימודים באקדמיה
01/03/2023
דילוג לתוכן