התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

מהישיבה ללימודי רפואה

שמי יוסי ברנשטיין, יצאתי מהחברה החרדית לפני 5 שנים והחלום שלי ולהפוך למנתח בבית חולים.

שמי יוסי ברנשטיין, יצאתי לשינוי מהחברה החרדית לפני 5 שנים ללא כל השכלה, וכיום לאחר הרבה עבודה קשה אני סטודנט בפקולטה לרפואה בהדסה עין כרם, ומקווה להגשים את החלום שלי ולהפוך למנתח בבית חולים.
גדלתי במשפחה חסידית מרובת ילדים, ובנערותי למדתי בישיבת פונוביז’ בבני ברק. כל בוקר הייתי מתעורר ללו”ז שכלל בעיקר לימוד גמרא. עם הזמן הבנתי שאני פחות מתחבר ללימודים, ואין לי רצון לבלות כך את כל חיי.
זה לא היה פשוט… כבר הייתי בן 18, אבל ביום בהיר אחד, באמצע שיעור בישיבה, אזרתי אומץ החלטתי לצאת לשינוי ולהגשים את עצמי.
לקח לי זמן להכיר את העולם בחוץ, להבין מה אני צריך לעשות כדי להצליח ולהגשים את עצמי, מה זה בכלל בגרויות, הבנתי שאני ממש לא שווה בין שווים עם צעירים ישראלים בני גילי, ושיש לי עוד הרבה עבודה. החלטתי ללכת על זה בכל הכוח…
הצעד הראשון שעשיתי זה לוותר על הפטור ולהתגייס לצבא, שם הכרתי ונחשפתי לחברה הישראלית. מיד לאחר השחרור, התחלתי להתכונן לפסיכמוטרי כדי להתקבל למכינה, ראיתי שחור בעיניים, הפערים שלי מסתבר היו עצומים, לשמחתי נתקלתי באותם ימים, ממש במקרה בפוסט של ארגון יוצאים לשינוי על תכנית “יוצאים ללמוד”.
דרך התכנית קיבלתי מורה פרטי בשם יובל שליווה אותי בכל מה שהייתי צריך, ישבנו ולמדנו יחד שעות בסלון של יוצאים לשינוי עד שקיבלתי ציון מספיק גבוה כדי להתקבל ללימודי רפואה.
כיום אני לומד עם עוד 109 חברים ואני מצליח להרגיש כשווה בין שווים למרות המקום ממנו הגעתי. היעד הבא שלי הוא כמובן להצטיין בלימודי רפואה, ולהמשיך הלאה להתמחות בכירורגיה ולהגשים את החלום הגדול – להיות מנתח בבית חולים (ובסוד🤭 יש לי גם חלום קטן לפתוח בעתיד איזה סטארט אפ רפואי פורץ דרך).
אני כותב כדי להעביר מסר ליוצאים בתחילת הדרך שנבהלים מהררי המתמטיקה – תאמינו בעצמכם, הפער הוא עצום אבל לא בלתי ניתן לגישור. עם מאמץ והמון המון מוטיבציה אפשר להגיע לאן שתרצו.
דילוג לתוכן